Oferta
Firma LOCUM zajmuje się kompleksową obsługą nieruchomości. Szeroki wachlarz oferowanych usług pozwoli nam na dostosowanie się indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Wykonujemy czynności z zakresu:
- Bieżącej obsługi nieruchomości
- W ustalenia aktualnego stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli zgodnie z obowiązującym prawem,
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, odprowadzania ścieków i gospodarowanie odpadami komunalnymi poprzez podpisanie umów z odpowiednimi podmiotami.
- ubezpieczenie budynku,
- opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych dotyczących nieruchomości wspólnej,
- przygotowywanie niezbędnej dokumentacji na zebrania Wspólnot (uchwały, sprawozdania, planów rzeczowo – finansowych, planów remontów, analiz itp.)
- zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty w porozumieniu z Zarządem Wspólnoty,
- sporządzanie sprawozdań okresowych dla potrzeb GUS zgodnie z odpowiednimi wymogami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli – dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej,
- przyjmowanie od właścicieli informacji o awariach,
- tworzenie regulaminów określających zasady funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- windykacja opłat należnych od właścicieli lokali oraz innych podmiotów,
- odczyty wodomierzy zimnej i ciepłej wody i ciepłomierzy,
- reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej przed wszystkimi organami władzy rządowej i samorządowej oraz sądami.
- Utrzymania stanu technicznego nieruchomości
- bieżąca konserwacja pozwalająca na utrzymanie w należytym stanie instalacji i urządzeń znajdujących się w budynku,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- zlecanie wykonania prac konserwacyjnych lub drobnych remontów,
- zlecanie przeglądów wymaganych przez przepisy ustawy Prawo Budowlane oraz innych aktów prawnych,
- współpraca z Zarządem Wspólnoty w sprawie wyłaniania wykonawców robót,
- przygotowywanie wszelkiej dokumentacji pozwalającej na przeprowadzenie remontu bądź modernizacji obiektu (zgłoszenia, pozwolenia na budowę, umowy na roboty budowlane itp.) oraz załatwienie spraw w tym zakresie,
- uczestnictwo w odbiorach robót.
- Obsługi finansowo – księgowej obejmującej:
- zapewnienie usług w zakresie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego),
- rozliczanie planu gospodarczego,
- naliczanie zaliczek na koszty zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat na utrzymanie lokalu (centralne ogrzewanie, podgrzanie wody, zimna woda i ścieki itp.) stosownie do podjętych uchwał przez właścicieli lokali,
- rozliczanie każdego lokalu indywidualnie ze wszystkich kosztów składających się na jego utrzymanie za wyjątkiem tych, które są pokrywane bezpośrednio przez właściciela tego lokalu,
- prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty,
- zapewnienie właścicielom możliwości monitorowania stanu rozrachunków i ich historii, podjętych uchwał, regulaminów, oraz innych dokumentów dotyczących lokalu i nieruchomości wspólnej 24h przez serwis internetowy,
- przygotowywanie okresowych sprawozdań dla Zarządu Wspólnoty,
- stała kontrola sald właścicieli lokali.
- składanie w imieniu Wspólnoty wszelkich sprawozdań i deklaracji wymaganych przepisami prawa do Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Miejskiego,
- Utrzymania porządku i zieleni włącznie z utrzymaniem zimowym nieruchomości obejmującym:
- sprzątanie klatek schodowych,
- wind,
- garaży podziemnych przy użyciu zamiatarek, szorowarek i myjek wysokociśnieniowych,
- przycinanie drzew i krzewów,
- koszenie trawy,
- odśnieżanie profesjonalnym sprzętem oraz posypywanie piaskiem i odpowiednią chemią w zależności od panujących warunków atmosferycznych.
- Gotowości działania elektryków i hydraulików w zakresie usuwania awarii w części nieruchomości wspólnej oraz konserwatorów, którzy wykonają drobne prace naprawcze i remontowe.